Skocz do zawartości

Ciężar ciała a skręt śligowy (płynny)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy to prawda, że w prawidłowej technice skrętu ślizgowego już się nie przenosi ciężaru ciała na przednią nogę na początku skrętu ? Bo to zaczęli pisać na konkurencyjnym forum. Od razu napiszę, że nie jestem początkującym (7 lat jazdy) i generalnie jeżdżę ciętymi. Ale te 7 lat temu mnie uczono, żeby w ślizgowych przenosić ciężar na przód. Ale czy to prawda że technika w ślizgowym się zmieniła a przenoszenie ciężaru ciała jest już tylko używane w nauce ślizgowego rotacyjnego ?? Bo generalnie na stronach internetowych pisze o przenoszeniu. Maciej Sołdan w swojej książce "Snowboard" z 2006r. też pisze o przenoszeniu. Natomiast Piotr Kunysz w książce "Snowboard śladami instruktora" chyba pisze żeby nie przenosić. Tak samo w technice jazdy Komisji Szkolenia PZS, której współautorem również jest Kunysz też nic nie widzę nic o przenoszeniu. To jak to jest ? Pytam z ciekawości. A na teorii się jakoś nie specjalnie znam. Nie jestem instruktorem. Pozdro i dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Startujesz w jakiśch zawodach? Jeśli nie to jeździj jak Ci wygodniej,byle dało się tym skręcać

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mnóstwo ludzi do tej pory dawało rade jeździć przenosząc ciężar ciała,to myśle że poza jakimiś zawodami gdzie liczy się każda milisekunda można spokojnie dalej tak jeździć

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kunysz w książce którą przywołujesz pisał także że jeśli ma nam być lepiej,to możemy jeździć starymi technikami ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam bym się nie przejmował:P jeździsz 7 sezonów wiec na pewno jeździsz dobrze. Ważne czy Tobie się dobrze jeździ?

 

skoro piszą żeby nie przenosić na przód to jak trzeba rozkładać ciężar ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...
  • bercik locked this temat
Gość