Skocz do zawartości

twardość deski...


Rekomendowane odpowiedzi

proszę o rade..

 

chciałabym kupić sobie nową deskę, wiem jaka długość ale nie wiem co z twardością..bo..jeżdżę już jakiś czas, wiec swoje umiejętności nazwałabym " raczej zaawansowana" , jeżdzę po stoku, raczej po trasach, nie skacze i nie planuje skakać:P wiec jakiej twardości powinnam mieć deskę? znalazłam deski gdzie jest napisane twardość 4/10 dla poczatkujacych i średniozaawansowanych a na innej 6/10 i też jest dla poczatkujących i średniozaawansowanych...

wiec juz zgłupiałam i nie wiem...

myślałam że 6/10 to raczej dla zaawansowanych jest...

 

wiec co mi polecicie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z twardych to Ci moge polecic Burton T6 albo Burton Custom X

Ale cena za nie również konkretna. >1600zl

 

Tak jak napisal matzel.

7-10 to juz twardsze deseczki..

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy to nie jest tak ze deske powinno się dobra raczej ze wzgledu na styl jazdy ? a twardośc to sprawa drugorzędna?

 

na innym forum dostałam takie odp..:

" flex dechy nie okresla przeznaczenia typu poczatkujacy/zaawansowany

bardziej chodzi o charakterystyke jazdy "

 

wiec w koncu jak?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamiast zakladac nowy post mozna bylo troszeczke poszperac po forum :)

 

 

Prosze tu o wyrozumialosc ale nie chcialo mi sie pisac tego jeszcze raz i skopiowalem swoj post z innego tematu! :)

 

Waga i wzrost - dobór deski w zależności od tych parametrów należy dobrać długość, szerokość a także giętkość deski. Dobierając konkretną długość weź pod uwagę:

 

* Początkujący - powinni wybierać deski trochę krótsze i szersze.

 

* Deski freeridowe - zawsze są troszkę dłuższe od freestylowych.

 

* Deski do jazdy poza wytyczonymi trasami i na głęboki śnieg (backcountry) - są dłuższe, lub bardzo długie.

 

Ważny rownież jest styl jazdy

 

All Mountain – kategoria desek najbardziej uniwersalnych

Freeride – deski skonstruowane do jazdy w każdych warunkach

Freestyle – grupa desek przeznaczonych do skakania, jazdy w halfpipe, a także na poręczach

Jeszcze kwestia rozłożenia środka ciężkości są dwa kształty:

 

- Twin tip – deski symetryczne, przód i tył deski są takiej samej długości

 

- Directional – deski kierunkowe, niesymetryczne. Środek ciężkości jest cofnięty (setback)

 

Jest jeszcze wiele co można wziąć pod uwagę ale tobie to chyba wystarczy tyle info żeby dobrać sobie deske

 

 

ps. jezeli nei wiesz jaka dlugosc deski to poszukaj na forum sa tabelki ktore scisle okreslaja twoj przedzial dlugosci blatu!

 

"glebokiego" sniegu zycze

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle, że felex 6\10 zdecydowanie by Ci wystarczył.

Jestes kobieta i deska z flexem >=8 bedzie dla Ciebie za twarda. Głownie chodzi mi oto by dobrac flex deski do kobiecej siły

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżdżę już jakiś czas, wiec swoje umiejętności nazwałabym " raczej zaawansowana"

 

Cos mi sie nie wydaje!

 

co do flexu to powinnas czytajac zrozumiec ze jest on zalezny przede wszystkim od wzrostu i wagi! wtedy dobierasz sobie flex

 

jezeli chodzi o ciebie to 6/10 to max bo na twardszych sie nie polapiesz i twoje zawansowanie bedzie raczej przypominalo nauke jazdy!!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak flex 4 może być dla początkujących, a 6 już dla zaawansowanych? Przede wszystkim chodzi o styl jazdy. Skoro nie zamierzasz skakać i jara Cię głównie sama jazda, to bierzesz twardszą deskę, bo będzie bardziej odpowiadała Twoim oczekiwaniom. Proste. Nawet profesjonalista, który nastawia się na park nie kupuje przecież deski z flexem 8, bo jest zaawansowany. Kupuje z flexem 2, bo taka będzie pasowała do stylu jazdy.

 

Poczytaj uważnie to, co napisał KortneYOs. Parametry deski (w tym długość i flex) są ściśle związane z jej potencjalnym przeznaczeniem. To nie jest tak, że określiłaś sobie długość deski i teraz pozostaje znaleźć jeszcze odpowiednią giętkość.

 

Tak poza tematem... Co znaczy jeździć na zaawansowanym poziomie? Dla mnie zaawansowany jest pros, który żyje ze snowboardingu, ewentualnie jakiś naprawdę dobry instruktor. Prawda jest taka, że im więcej wiesz, tym więcej nie wiesz. Stawianie się w roli zaawansowanego, to w moim odczuciu trochę hamowanie swojego rozwoju, bo w końcu jestem wtedy już taki zajebisty, że niczego więcej nie mogę się nauczyć. Ja, mimo że jeżdżę już ładnych parę lat, wciąż uważam się za mocno początkującego, bo im więcej umiem, tym widzę więcej rzeczy, których wciąż nie potrafię. Dlatego pamiętaj. Rozwój nigdy się nie kończy, zawsze się zaczyna. ;)

 

Pozdrawiam! ;D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...
dlaczego deska do parku powinna być miękka jaką to daje przewage nad twardymi deskami ?

Niekoniecznie miękka. Wszystko zależy od tego co dokładnie chcesz jeździć. Istnieją stosunkowo miękkie deski AM'owe, które zdecydowanie gorzej będą radzić sobie w parku niż sztywniejsze FS. Wiele zależy także od samej konstrukcji i technologii deski. Generalnie jest tak, że sztywne deski mają mniejszy pop, ale lepiej prowadzą się w skręcie. Inne jest taliowanie i często układ insertów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Deska do parku wybierana jest miększa ze względu na jej większą poręczność, łatwiejsze manewrowanie na małej prędkości. Najeżdżając na rurkę potrzeba Ci jest precyzji, o co łatwiej przy miękkiej desce. Łatwiej dogiąć deskę by zrobić trick, obrót, zejście. Miększa deska lepiej kleji się poręczy, więcej błędów złego balansu ciała wybacza na przeszkodzie.

 

To że twardsze deski mają mniejszy pop to bzdura. To właśnie sztywniejsze deski mają zdecydowanie większy pop. Przyczyna jest prosta, mięciutkie deski z reguły to są proste kontrukcje, z reguły bez włókna węglowego. A właśnie sploty włókien węglowych dają desce kopnięcie z nose i tail.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mówisz zw am 3 i freesstyle 3 to nie to samo ?

Tak.

a nie jest tak ze flex nie ma podziału na freestyle am i tak dalej jest to ogólna liczba i po niej poznajemy do czego dana deska jest .

Nie.

Łatwiej dogiąć deskę by zrobić trick, obrót, zejście. Miększa deska lepiej kleji się poręczy, więcej błędów złego balansu ciała wybacza na przeszkodzie.

Twarda deska nie da ci takiej amortyzacji, a w skrajnych wypadkach po prostu od metalu się odbije. Wiele czynników decyduje o tym, że deski do szybkiej jazdy do parku się po prostu nie nadają. Są to np: Cena, waga, sztywność, koszty eksploatacji, wymiary, sidecut itd.

To że twardsze deski mają mniejszy pop to bzdura. To właśnie sztywniejsze deski mają zdecydowanie większy pop. Przyczyna jest prosta, mięciutkie deski z reguły to są proste kontrukcje, z reguły bez włókna węglowego. A właśnie sploty włókien węglowych dają desce kopnięcie z nose i tail.

Mylisz pop z rzucaniem mięsem. Dla porównania postaw sobie beczkę i spróbuj przeskoczyć ją na fs i fr a potem to samo z 180.

W dzisiejszym świecie V-rockerów reguły przestają być regułami. Konstrukcja przesądza o wielu właściwościach jezdnych desek. Flex to stopień sztywności deski, ale bywa on różny na długości całego profilu. Wyróżniamy również flex poprzeczny, który w deskach typowo freestyle'owych jest nieco mniejszy. Precyzje osiąga się dzięki odpowiedniemu taliowaniu, to m.in. dlatego konstrukcje do szybkiej jazdy gorzej reagują na mniejszych prędkościach. Istnieją także technologie desek fs(oparte właśnie na carbonie), które stanowią ułamek masy blatu, a które w parku dają dodatkowy pop. Od jakiegoś czasu do już standard, więc bez demagogii proszę.

 

W parku ma być bezwysiłkowo, miękko, wysoko i mocno. Na stoku i backcountry szybko.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To że twardsze deski mają mniejszy pop to bzdura. To właśnie sztywniejsze deski mają zdecydowanie większy pop. Przyczyna jest prosta, mięciutkie deski z reguły to są proste kontrukcje, z reguły bez włókna węglowego. A właśnie sploty włókien węglowych dają desce kopnięcie z nose i tail.

Mylisz pop z rzucaniem mięsem. Dla porównania postaw sobie beczkę i spróbuj przeskoczyć ją na fs i fr a potem to samo z 180.

W dzisiejszym świecie V-rockerów reguły przestają być regułami. Konstrukcja przesądza o wielu właściwościach jezdnych desek. Flex to stopień sztywności deski, ale bywa on różny na długości całego profilu. Wyróżniamy również flex poprzeczny, który w deskach typowo freestyle'owych jest nieco mniejszy. Precyzje osiąga się dzięki odpowiedniemu taliowaniu, to m.in. dlatego konstrukcje do szybkiej jazdy gorzej reagują na mniejszych prędkościach. Istnieją także technologie desek fs(oparte właśnie na carbonie), które stanowią ułamek masy blatu, a które w parku dają dodatkowy pop. Od jakiegoś czasu do już standard, więc bez demagogii proszę.

 

W parku ma być bezwysiłkowo, miękko, wysoko i mocno. Na stoku i backcountry szybko.

 

Ja oczywiście nie biorę w tym temacie wogóle pod uwagę sztywności desek FR. Faktem jest że jasno się nie wyraziłem. A zatem sztywniejsza deska FS np. Custom ma znacznie większego popa od miękkiego Blunta. Dla ułatwienia obie są V-rockerami. Sprawdzając obie deski na tej samej hopce dojdziesz do tego samego. Więcej węgla - większy pop, to jest proste jak stosunek. Zresztą przecież o tym piszą praktycznie wszyscy producenci w katalogach i na stronach www. Sprawdź sam ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To że twardsze deski mają mniejszy pop to bzdura. To właśnie sztywniejsze deski mają zdecydowanie większy pop. Przyczyna jest prosta, mięciutkie deski z reguły to są proste kontrukcje, z reguły bez włókna węglowego. A właśnie sploty włókien węglowych dają desce kopnięcie z nose i tail.

Mylisz pop z rzucaniem mięsem. Dla porównania postaw sobie beczkę i spróbuj przeskoczyć ją na fs i fr a potem to samo z 180.

W dzisiejszym świecie V-rockerów reguły przestają być regułami. Konstrukcja przesądza o wielu właściwościach jezdnych desek. Flex to stopień sztywności deski, ale bywa on różny na długości całego profilu. Wyróżniamy również flex poprzeczny, który w deskach typowo freestyle'owych jest nieco mniejszy. Precyzje osiąga się dzięki odpowiedniemu taliowaniu, to m.in. dlatego konstrukcje do szybkiej jazdy gorzej reagują na mniejszych prędkościach. Istnieją także technologie desek fs(oparte właśnie na carbonie), które stanowią ułamek masy blatu, a które w parku dają dodatkowy pop. Od jakiegoś czasu do już standard, więc bez demagogii proszę.

 

W parku ma być bezwysiłkowo, miękko, wysoko i mocno. Na stoku i backcountry szybko.

 

Ja oczywiście nie biorę w tym temacie wogóle pod uwagę sztywności desek FR. Faktem jest że jasno się nie wyraziłem. A zatem sztywniejsza deska FS np. Custom ma znacznie większego popa od miękkiego Blunta. Dla ułatwienia obie są V-rockerami. Sprawdzając obie deski na tej samej hopce dojdziesz do tego samego. Więcej węgla - większy pop, to jest proste jak stosunek. Zresztą przecież o tym piszą praktycznie wszyscy producenci w katalogach i na stronach www. Sprawdź sam ;)

I tu się z tobą zgodzę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • bercik locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...