Skocz do zawartości

Czy to prawda, jeśli chodzi o różnicę..


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu przeczytałem gdzieś (nie pamiętam czy gdzieś na forum czy w jakiejś książce o nauce jazdy), że w odróżnieniu od innych skrętów, skręt cięty WN jest dynamiczniejszy niż "wszystkie inne" i w trakcie skrętu przyśpiesza.

Wyjaśnione to było mniej więcej w ten sposób:

[..]jesteśmy w wyższej pozycji i w momencie inicjacji zmieniamy dociążenie deski przez nagłe obniżenie pozycji jednocześnie zmieniając krawędź[..]. Podczas wykonywania zakrętu (gdy już jedziemy na krawędzi) powoli podwyższamy pozycję, co powoduje mocniejsze dociskanie deski/krawędzi do podłoża - przez co deska jedzie coraz szybciej.[..]

 

Czy to prawda ?

Czy w skręcie NW gdy w momencie inicjacji podwyższamy pozycję, a potem 'wzdłuż' całego zakrętu powoli obniżamy...to nie zwiększamy nacisku na krawędź/nie dociążamy ? I analogicznie jak w WN nie powinna wtedy przyśpieszać ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podczas robienia skrętu krawędziowego obniżysz środek ciężkości,to przyśpieszysz

 

edit: a także będziesz się pewniej trzymał śniegu/lodu

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O samo ugięcie kolan i stawów skokowych. Najlepiej żeby zrobić to gwałtownie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak,przyśpiesza się. Kunysza czytasz?

Hmm..przeczytałem takiego PDFa z opisami technik jakiego znalazłem na stronie PZS i Kunysz się pod tym podpisał ale...strasznie tam 'po łepkach' jest to opisane, bez zaangażowania się w niuanse.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że to samo czytałeś,to ja wszystko jakoś rozumiałem z tych opisów... trzeba to sobie tylko na bieżąco wyobrażać wszystko :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • bercik locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...