Skocz do zawartości

Domowy serwis deski


Rekomendowane odpowiedzi

Gość 2SKI.pl

Ceny kosmos , montaż wiązań 15 złotych... , co to tematu który zacząłeś - TAK, polecam SAMODZIELNY serwis deski, ja serwisuje deskę ok 3/4 razy w sezonie i patrząc na koszty salonów (już nie mówię o twoim bo to juz bomba xD) to nie wyrobiłbym z kasą gdybym to komuś zlecał ;p . Btw. jak się już ogarnia różnicę między łapaniem tępej krawędzi to można ostrzyć w chacie prawie na ślepo gdy wiesz gdzie jest tępo już. Smarowania się bałem za 1szym razem ale teraz cała operacja łącznie ze sprzątaniem zajmuje mi max 15minut.

 

Prowadzę ten serwis od listopada 2016, z tego mojego niewielkiego świadczenia wynika, że na Twoje 15 minut to można najwyżej iść "na kawę", z całym szacunkiem. Jak biorę sprzęt do serwisu to krócej niż 2 godziny (nad jedną parą nart lub nad deską snowboardową) nie pracowałem. Napisz proszę kol. Knucik co robisz ze swoją deską w 15 minut proszę chętnie poczytam. Dłużej to nawet smar położony na gorąco powinien poleżeć, żeby wystygnąć chyba, że lubisz taką kompozycje na sprzęcie. Jeżeli uważasz, że proponowane przez mnie ceny są wygórowane to po prostu nie zdajesz sobie sprawy ile pracy trzeba włożyć w serwisowanie, ręczne serwisowanie sprzętu, oddanego przeważnie przez klienta raz w roku - po lub przed sezonem. Rozumiem, że umiesz serwisować sprzęt robisz to 3/4 razy w roku, masz go zadbany jak diabli - więc moja inicjatywa po prostu nie jest do Ciebie adresowana. A wspomniany na wstępie montaż wiązań był dodawany gratis do każdej zakupionej u mnie deski. Na koniec zadam jedno pytanie czy kol.Knucik wie jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej?

 

Ps. Jakby ktoś się decydował na moje usługi to proszę, gdyż najprawdopodobniej od 1 marca zawieszam działalność - oczywiście tylko do października 2017 :)

 

Pozdrawiam,

Robson/Snowboard-Robson/2SKI/2SNB

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 months later...
  • 1 month later...

waxchart2a_2.png

Zgłębiłem tylko smary szwajcarska firmy TOKO, więc odpowiem w oparciu o nie. Po pierwsze musimy sobie zadać pytania; tanio i uniwersalnie; czy drożej i specjalistycznie? Większość serwisów stosuje smary uniwersalne na każde warunki. Pasjonat będzie poszukiwał smarów doskonałych.

Jaka jest różnica między nimi, smar typu Non-flouoro (NF) jest smarem ekologicznym i biodegradalnymi, jest następcą smaru hydrocarbonowego (CH) i jest polecany dla przeciętnego Kowalskiego.

Natomiast smar wysoko - (HF) i nisko - fluorowe (LF) są wykonane w najnowszych technologiach TRIBLOC (- nowe, ulepszona parafina, - nowy ulepszony, związek fluoru, - specjalny antystatyczny dodatek). Fachowcy piszą, że zalety tej technologii to: (- wyjątkowe właściwości poślizgowe, - doskonałe wartości przyśpieszenia i maksymalna odporność na brud i wodę). Nasz serwis oczywiście oferuje także usługę Premium, do której stosujemy smary LF, który traktujemy jako bazę pod smar typu TOP FINISH, czyli 100 % fluorocarbonowy smar "JetStream Bloc" (jest to pełnofluorowy smary do nart zjazdowych wybierane przez ekspertów i zawodników - przeznaczone głównie do użytku w sportowych nartach z grupy Race).

Jednak zaprzyjaźniony serwismen powinien Ci powiedzieć - jak nie zamierzasz osiągać strasznych prędkości na stoku i twój sezon jest dość krótki - nie przepłacaj, smar NF w zupełności Ci wystarczy.

Z tych najbardziej wskazanych do naszego klimatu mamy do wyboru smary żółte, czerwone i niebieskie, choć te ostatnie są na arktyczne mrozy i chyba obecnie powinniśmy je sobie, w naszym kraju darować (chyba że się klimat zmieni). Ale oczywiście polecam dla osób jeżdżących np. za granicą, w wyższych partiach gór. Każdy z nich ma określony zakres temperatury śniegu i powietrza - dla którego jest optymalny (kwestie rozróżnienia smarów w oparciu o temperaturę śniegu obrazuje ilustracja powyżej - choć kto mierzy temperaturę śniegu przed wyjściem na stok (z pewnością robią to serwismeni na zawodach), na szczęście na każdym opakowaniu podawana jest też sugerowana temp. powietrza - jak w nią trafić serwisując deskę lub narty przed sezonem to Wam nie powiem :).

W gamie NF, LF i HF jest też smar czarny "Black" smar z dodatkiem DLC (Diamond Like Carbon) zwiększający twardość ślizgu, czyniąc go bardziej odpornym na ścieranie, brud i zanieczyszczenia, dodatek ten stanowi bazę pod inne smary. W miejsce molibdenu został zastosowany związek węglowy - zbliżony do budowy diamentu. Jak podaje producent smar ten używany jest, jako podkład na zawodach "Puchar Świata" (proste - dla zawodowców) lub jako składnik mieszanki na brudny oraz agresywny, sztuczny śnieg.

Na dużą pluchę został opracowany smar wysoko-fluorowy (HF) AX134, który wg. producenta stanowi "tajną broń" dla zawodników, kiedy temperatury są mocno dodatnie, jest ciepło i śnieg jest mokry (na indywidualne zamówienie 2SKI wykona dla Ciebie taką usługę w trakcie sezonu, jakby zima była kapryśna).

Jak wszystkie te produkty stosują zawodowcy (dobrze prezentuje ww. wykres). Widzimy tu, że smary dobieramy, także nie tylko w zależności od rodzaju śniegu na którym jeżdżą zawodnicy (nowy śnieg, stary śnieg oraz sztuczny), ale również od rodzajów nart; zjazdowe (Alpine) i biegowe (Nordic). Wykres ten pokazuje też rodzaje proponowanych smarów w zależności od temperatur i wskazanych rodzajów śniegu.

Po ostatnim szkoleniu szkoleniu w Kielcach do oferowanych usług Premium dodałem smar Helix, jest to smar z grupy "Top Finish" z najwyższej półki (charakterystyczny efekt skroplonej wody na narcie - miał miejsce właśnie po zastosowaniu tego smaru, podsumuje go krótko: bardzo szybki i dla profesjonalistów).

W gamie smarów TOKO można jednak znaleźć smar dla każdego tj. NF "All in One" - który jest stosunkowo tanim i uniwersalnym smarem na każdą zimową aurę, polecany na temp. powietrza od +10 do -30, więc trudno nie trafić :)

 

Pozdrawiam,

2SKI - Domowy Serwis SKI&SNB - Robert Pawlak

https://www.2ski.pl / http://www.2snb.pl

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 year later...

Cześć

Od ponad 2 lat wdrażam swój projekt biznesowy Sklep/Serwis/Komis, więc pozwólcie na połączenie oferty marketingowej z serwisową, której dotyczy wątek na tym forum.
Jestem min. partnerem B2B dystrybutora na Polskę firm Drake / Northwave (wg. mnie mają świetny design butów snowboardowych i wiązań) - dodałem właśnie na stronę wybrane produkty tych firm, z nowej kolekcji, na 2019 rok.

Jak przyciągnąć czy przekonać Was do mojego sklepu / serwisu?
Tradycyjnie mam pewien pomysł :) tak więc dla zarejestrowanych  forumowiczów mam oczywiście serwisową propozycję - krótko - dla każdego kto dokona zakupu u mnie art. Drake / Northwave proponuję jeden pełny serwis gratis (koszty przesłania sprzętu i odesłanie też biorę na siebie - można, można).

Ps. Promocja trwa do 01 marca 2019 r.

Zainteresowanych zapraszam na
https://2ski.pl/pl/c/DRAKE-NORTHWAVE-OUTLET/52

Pozdrawiam,
Robson
/605655119/.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
W dniu 26.05.2019 o 16:44, mik0laj napisał:

Dzieki za wskazowki.

W tym roku protestuje w serwisie smary Swix podzielę się z Wami swoimi doświadczeniami po zakończeniu sezonu 19/20.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przygotowanie do sezonu 19/20 trwają

Rozpoczynamy współpracę z firmą "Tripout." -  to polska marka optyczna, powstała za głosem użytkowników. Każdy produkt został starannie zaprojektowany z pasji do sportów. Założycielami marki są dwaj bracia, którzy w konsultacji z zawodowymi sportowcami tworzą optykę, która zapewnia najwyższą ochronę i wpasowuje się w bieżące trendy.
Zaprojektuj z nami własne gogle - naszą ofertę znajdziesz na https://2ski.pl/pl/c/Gogle-Tripout/123

Sklep nie wypalił, ale Serwis się kręci

Pozdrawiam, 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Cześć,
19 października 2019 roku uczestniczyłem w czwartym już dla mnie szkoleniu serwisowym TOKO. Ta szwajcarska firma działa od ponad 100 lat. Oddział w Polsce funkcjonuje od ponad 20 lat. Z roku na rok jestem bardzo miło zaskoczony, poziom szkoleń jest z roku na rok co raz lepszy, zawsze wyjeżdżam z Wrocławia napakowany wiedzą, nowościami i przede wszystkim z bagażem dobrych praktyk. Z asortymentu szczególną moją uwagę przykuła nowa elektryczna ostrzałka, jak każde profesjonalne narzędzie nie należy ona do najtańszych - ale tu kilka słów się należy. TOKO Edge Tuner World CUP to sprzęt do obróbki jednej krawędzi, bocznej. Podczas ostrzenia to tu wkładamy najwięcej pracy i jeżeli możemy wykorzystać tak precyzyjne narzędzie, które ma różną gradację wymiennych obrotowych pilników to może to tylko pomóc i przede wszystkim przyspieszyć ostrzenie krawędzi. Tym czasem nasz serwis zostanie przy tradycyjnej obróbce krawędzi, ręcznie, gdyż wydatek 2500 zł za tą ostrzałkę to wyzwanie dla małego serwisu. 
Bardzo ważnym aspektem spotkania była prezentacja nowych smarów TOKO, poprzednia linia LF i HF zostaje zastąpiona smarami Performence i High Performence. Wynika to z dyrektywy UE (Aneks XVII do Regulacji nr 1907/2006Komisji Europejskiej) w sprawie rejestracji, oceny, kontroli i ograniczenia szkodliwych fluorowych związków chemicznych, a w szczególności kwasowych związków perfluorooktanowych (PFOA) - krótko chemia spod znaku c-fluoro ma zostać relegowana z kontaktu z człowiekiem i środowiskiem. W potocznym tłumaczeniu firmy produkujące smary z zawartością flooru musiały usunąć ten związek z mieszanki smarującej. Tym samym TOKO i inne firmy wprowadziły nowe smary, które obecnie wszyscy będą stosować. 
Co raz większą moja uwagą na szkoleniu zacząłem przywiązywać do nart biegowych i skitourowych, desek splitbordowych, gdyż to dynamicznie rozwijający się obszar, wiele osób o to pyta, a serwis musi być gotowy na klienta z tym sprzętem, tematyka smarów klistrów i gripów do biegówek, smarowania tzw. foki w skitourach i splitbordach to tematy bardzo ważne, a dotąd niedoceniane. 
Całość szkolenia zakończyła się wręczeniem certyfikatów. Wymiana doświadczeń miedzy uczestnikami, rozwianie wielu dylematów serwisantów to wartość dodana, która co roku jest cechą i znakiem firmowym szkolenia.


Do następnego ...
Robson.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 months later...
  • 1 month later...

 

Cześć,
Ze satysfakcją mam dla Was info, dotyczącą wdrażanego przez mnie od jakiegoś czasu projektu "internetowy komis SKI/SNB" - …. kasuje linki i wpis, gdyż mie było zainteresowania ekomisem ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Witam,
Prowadzę serwis od 2016 roku - jest domowy - bo sprzęt serwisuję w prywatnym mieszkaniu - to nie jest wielki warsztat - choć chciałbym, żeby taki był.
Jak co roku rejestruje, odwieszam działalność w listopadzie, a kończę w lutym lub marcu w zależności od sezonu :)
Mam grono swoich stałych klientów, poczatkowo serwisowałem sprzęt dla rodziny i znajomych (narty, deski snowboradowe). Chcąc wykonywać usługi zgodnie ze sztuką zrobiłem 4 kursy https://2ski.pl/pl/i/Nasze-szkolenia/12 
Nazwa "2SKI - domowy serwis SKI&SNB" wydaje się szalona wiem, ale przyjeżdzający do mnie klienci, wiedzą dzieki tej nazwie, że nie mogą spodziewać się mega firmy, gdzie usiądą sobie na kawce, tylko przekażą sprzęt i przyjadą po odbiór po wykonaniu usługi. Dbam o jakość wykonanej usługi, a ta jest wykonana każda indywidualnie, z należytą starannością. 
Czy da się na tym zarobić - uprzedzam pytanie, zarabiam na koszty prowadzenia działaności i to już jest mój sukces.
W tym szalonym roku zastanawiałem się czy wogóle otwierać ponownie serwis i e-sklep, który jest częścią biznesu. Zamierzam od listopada 2020 wystartować ponownie - wierzę, że to szaleństwo się skończy, sam wybieram się gdzieś w ferie, w Polskę na stok, sprzęt trzeba odnowić i przeserwisować, mam nadzieję, że tak też zrobią moi obecni i przyszli klienci, że sytuacja pozwoli nam na wyjazd - tym samym na ponowny start serwis i e-sklepu.
Firma TOKO, SP, HEAD, PATHRON, RAVEN, z którymi współpracuje w ramach e-sklepu działają dlaczego mam nie wystartować ;)

Pozdrawiam,
Robson. 
 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...
Otwieramy nasz e-sklep oraz serwis narciarski/snowboardowy przygotowaliśmy dla Was:
  • nowe kolekcje nart i butów HEAD oraz desek snowboardowych RAVEN, PATHRON,
  • gadżety do każdej usługi serwisowej w listopadzie 2020,
  • nowość od Tripout - gogle TRX
  • darmowy komis narciarski

Niestety prowadzenie w-sklepu okazało się nieopłacalne ;)

Więcej na http://2SKI.pl

45.jpg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 years later...
  • bercik locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...