Skocz do zawartości

Wyjałowiona deska.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, słuchajcie jest taka sprawa, że mam nową deskę jeżdżę na "sztucznym" śniegu, który jak wiadomo wyjaławia deskę dość mocno. Już po pierwszym wyjeździe ją wyjałowiłem ale stwierdziłem, że okej to nic wielkiego, w sobotę znowu byłem i plamy były o wiele większe więc nasmarowałem ją znowu porządnie woskiem TOKO express wax w paście no ale dalej przy krawędziach mam białe plamy. Czy jest możliwe żeby ona aż tak była wyjałowiona? Nie smarowałem jej jeszcze ani razu na gorąco, deska to Palmer Burn jeżeli ma to jakieś znaczenie. Dodam, że ostatnio jeździłem niespełna 3 godziny tylko...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe deski są posmarowane fabrycznym smarem chyba bardziej dla ochrony. Wosk, którego użyłeś to wosk ekspresowy więc w trudnych warunkach równie ekspresowo się go pozbywa. Nasmaruj dechę na gorąco, wtedy wosk wniknie w pory ślizgu i utrzyma się znacznie dłużej. Wiadomo, że po jakimś czasie trzeba powtórzyć smarowanie ale jest to najlepsza opcja

 

Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;)/>

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak mówi tosiek - smar którego użyłeś jest dobry ale tylko na chwilę. Jak chcesz żeby ślizg był w dobrej kondycji i decha była szybka to musisz smarować na gorąco - wiem że często gęsto się nie chce bo to jest czasochłonne ale trzeba.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 9 months later...

Lepszy poślizg - czyli deska jest szybsza.

 

1. Czyszczenie snowboardu.

Umiejscowiamy deskę na naszym stojaku ( kartonach lub jakimś lepszym ) i na początek szmatką usuwamy wszelki kurz i drobiny. Następnie bierzemy zmywacz ( jeśli taki posiadamy ) , namaczamy w nim szmatkę i czyścimy cały ślizg. Jeśli nie mamy zmywacza bierzemy szczotkę i nieco dociskając jeździmy po ślizgu. Jeśli czujemy, że usunęliśmy stare smary z deski przechodzimy do następnego etapu.

 

2. Smarowanie.

No i tu zaczynają się schody. Jeśli mamy żelazko specjalne z przedziałką temperatur to powinniśmy mieć napisane na opakowaniu wosku w jakiej temperaturze smarować. Jeśli chcemy użyć do tego żelazko domowe to sami musimy wyczuć temperaturę. Na początek radzę ustawić na 1 kropkę ( nie zniszczy ona ślizgu ) i jeśli wosk przypala się na żelazku to znaczy, że jest za gorące ( ja ustawiam w woskach uniwersalnych temperaturę na pół kropki ). No i jak już mamy żelazko odpowiednio rozgrzane to możemy rozprowadzić wosk na kilka sposobów:

 

a) Jeśli żelazko jest w takim kształcie: lub jakiekolwiek z ostrymi kantami to odwracamy je dziobem lub jakimś ostrzejszym kantem do dołu i przykładamy kostkę smaru do żelazka. Wosk będzie spływał dziobem , a my tymczasem regularnie rozlewamy go po ślizgu.

 

B) Jeżeli zaś posiadamy kwadratowe żelazko lub jakiekolwiek, którym jest ciężko rozlewać wosk to przykładamy na kilka sekund kostkę smaru do żelazka ( aż zacznie topnieć ) i smarujemy kostką wosku po ślizgu naszej deski.

 

Jak mamy już smar na ślizgu to możemy przystąpić do prasowania. Jeździmy żelazkiem po ślizgu pamiętając, żeby nie trzymać żelazka w jednym miejscu nie dłużej niż 5 sekund ( przy 7 sekundach ślizg zacznie się przypalać ). Gdy rozprasowaliśmy już wosk na całym ślizgu to nie pozostaje nam nic innego jak czekanie. Ważne jest aby po tym etapie odczekać 20-30 minut aby wosk dobrze wszedł w ślizg ( wtedy smar nie ucieknie nam tak szybko ze ślizgu ).

 

Teraz idziemy napić się piwka i przy okazji odwiedzamy forum extreme.org.pl w oczekiwaniu aż smar wsiąknie w naszą kochaną deseczkę.

 

3. Cyklinowanie.

Jeśli jesteśmy już pewni, że smar wsiąknął w ślizg możemy przystąpić do cyklinowania. Bierzemy naszą cyklinę lub ekierkę ( z ekierką się trochę pomęczymy ) i pewnym ruchem zbieramy wosk ze ślizgu ( cyklinujemy tyle razy, aż na naszej cyklinie po cyklinowaniu nie będzie już wosku ). Potem jeszcze zadbajmy o dokładne zebranie wosku z kantów (specjalnym rowkiem w cyklinie lub po prostu ekierką).

 

4. Wykończenie.

Ostatnią czynnością jest wzięcie szczotki ( najlepiej obrotowej ) lub szmatki i ładne wypolerowanie ślizgu. Teraz możemy się iść nacieszyć naszą deską.

 

Na co zwracać szczególną uwagę:

- na przerwę pomiędzy smarowaniem a cyklinowaniem

- na cyklinowanie kantów (musimy usunąć z nich smar )

-------------------

Tanie busy do Belgii Elbląg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • bercik locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...